Hjem Om os Transport til skole

Transport til skole

Bus til skole

Elever op til 16 år kan benytte lokalruterne i Assens Kommune gratis. Fra 1/8 2022 skal der ikke vises buskort i lokalruterne. Der er dog kun få elever, som kan benytte en lokalrute til hjemkørsel fra Tallerupskolen, da det er Regionalrute 268, der kører til og fra skolen i eftermiddagstimerne. Til Regionalruter skal familien selv købe buskort, med mindre man har krav på befordring.

For at have krav på befordring skal eleven gå på den distriktsskole der hører til elevens bopæl og have lang afstand mellem hjemmet og skolen.

På Assens Kommunes hjemmeside kan du læse mere om krav på befordring: Befordring til skole

Midlertidig transport ved tilskadekomst

Får dit barn brug for midlertidig transport på grund af en skade, operation eller andet, kan du ansøge om transport til og fra skole.

Det er Skole og Dagtilbud i Assens Kommune der behandler din ansøgning. Du ansøger om transporten via dette link:  Ansøgning om midlertidig transport til skole